Zumbas nodarbības

Katru nedēļu (2 reizes nedēļā) mūsu krīžu centra klientiem ir iespēja apmeklēt zumbas nodarbības pie zumbas treneres – Agneses Apses.

Zumba ir pasaulē pazīstama fitnesa deju programma, kurai raksturīga uz visa ķermeņa ritmisku kustību, kombinējot fitnesa pozitīvos ieguvumus ar izklaidi.

Zumbu izveidoja Alberto “Beto” Perezs deviņdesmitajos gados (Lloyd, 2011). Šī deja apvienoja latīņamerikas dejas, aerobiku, spāņu tipa mūziku, latīņamerikas mūziku un popmūziku. Šis dejas veids savu popularitāti vairojis pēdējās divās desmitgadēs arvien vairāk.

Zumbas nodarbību pozitīvā ietekme uz veselību :

  • Stiprina muskuļu sistēmu, kas ir tieši saistīta ar respiratoro sistēmu, lai uzlabotu gaisa plūsmu plaušās.
  • Stiprina un palielina sirds muskuli, lai uzlabotu asins cirkulāciju un normalizētu asinsspiedienu.
  • Palielina sarkano asinsķermenīšu daudzumu asins sastāvā, lai uzlabotu skābekļa cirkulāciju ķermenī
  • Samazina diabēta risku (Snowling, N. J. ; Hopkins, W. G. .; 2006)
  • Palīdz izvairīties no kardiovaskulārajām saslimšanām
  • Aerobās aktivitātes, tai skaitā zumba, var stimulēt kaulu augšanu un mazināt osteoporozes risku.
  • Sniedz pozitīvu ietekmi uz veselīgu ķermeņa svara veidošanu
  • Sniedz pozitīvu ietekmi uz hormonālo stāvokli un reproduktīvo sistēmu
  • Veic uzlabojumus smadzeņu strukturālajos savienojumos un palielina pelēkās vielas (neironu šūnu ķermeņi) blīvumu, veicina jaunu neironu veidošanos, uzlabo kognitīvās funkcijas (atmiņa , domāšana, uztvere, valoda, uzmanība)
  • Mazina stresu
  • Palīdz mazināt depresijas veidošanās risku un depresijas simptomus
  • Palīdz psihosomatisku traucējumu gadījumā , piemēram, veģetatīvā distonija
  • Palīdz bērniem uzvedības traucējumu, mācīšanās grūtību, emociju regulācijas traucējumu gadījumos
  • Uzlabo garastāvokli – fiziskas slodzes laikā izdalās endorfīni, kas palīdz mums izjust labsajūtu un sniedz nomierinošu efektu!

(Kattenstroth, J.C.; et.al. .; 2013, Belardinelli, R 2007, Kim, S.H.et.al.; 2011, Shimamoto, H.; 1998, Murrock, C.J.; 2014, Coubard, O.A.; et.al.; 2011, Duberg, A.; et.al.; 2013)